-
DEN 1
-
DEN 2
-
DEN 3
-
DEN 4
-
DEN 5
-
DEN 6
-
DEN 7
-
DEN 8
-
DEN 9
-
Bleskové opáčko: All about me
10 min.
-
Gramatika cvičení: Can, can't, could, couldn't 1/5
3 min.
-
Gramatika cvičení: Can, can't, could, couldn't 2/5
3 min.
-
Gramatika cvičení: Can, can't, could, couldn't 3/5
4 min.
-
Gramatika vysvětlení: Can, can't, could, couldn't 4/5
4 min.
-
Gramatika opakování: Can, can't, could, couldn't 5/5
6 min.
-
Bleskové opáčko: All about me
-
DEN 10
-
DEN 11
-
DEN 12
-
DEN 13
-
DEN 14
-
DEN 15
-
DEN 16
-
DEN 17
-
DEN 18
-
DEN 19
-
DEN 20
-
DEN 21
-
DEN 22
-
DEN 23
-
DEN 24
-
DEN 25
-
DEN 26
-
DEN 27
-
DEN 28
-
DEN 29
-
DEN 30
-
DEN 31
-
DEN 32
-
DEN 33
-
DEN 34
-
DEN 35
-
DEN 36
-
DEN 37
-
DEN 38
-
DEN 39
-
DEN 40
-
DEN 41
-
DEN 42
-
Bleskové opáčko: How Was Your Vacation - Part II
10 min.
-
Gramatika: Minulý čas prostý - kladné věty a záporné věty 1/5
5 min.
-
Gramatika cvičení: Minulý čas prostý - kladné věty a záporné věty 2/5
3 min.
-
Gramatika cvičení: Minulý čas prostý - kladné věty a záporné věty 3/5
3 min.
-
Gramatika vysvětlení: Minulý čas prostý - kladné věty a záporné věty 4/5
3 min.
-
Gramatika opakování: Minulý čas prostý - kladné věty a záporné věty 5/5
10 min.
-
Bleskové opáčko: How Was Your Vacation - Part II
-
DEN 43
-
DEN 44
-
DEN 45
-
DEN 46
-
DEN 47
-
DEN 48
-
DEN 49
-
DEN 50
-
DEN 51
-
DEN 52
-
DEN 53
-
DEN 54
-
DEN 55
-
DEN 56
-
DEN 57
-
DEN 58
-
DEN 59
-
DEN 60
Zájmena 1/4: Osobní zájmena – cvičení
V angličtině se používají zájmena daleko víc než v češtině. Proč? Protože v angličtině na rozdíl od češtiny vždycky musí být vyjádřený podmět a daleko víc se používají i přivlastňovací zájmena. Pojďme si v této lekci procvičit a shrnout všechna zájmena, která byste už měli umět.
- Udělejte si nejdřív cvičení, abyste si zaktivovali paměť a připravili v mozku prostředí na zápis informací.
- Podívejte se na na přehlednou shrnující tabulku a poslechněte si nahrávku s výkladem.
- Udělejte si cvičení znovu. Tentokrát už se váš mozek nemusí tolik soustředit na hledání správných odpovědí, ale může se zaměřit na celé věty a kontext. Takto začne vaše paměť tvořit šablonky pro další použití této gramatiky.
Když si uděláte nejdříve cvičení a necháte svůj mozek pracovat v režimu pokus/omyl, zaktivujte si všechnu své vědomosti a připravíte si v mozku optimální prostředí pro zápis informací. Opusťte tedy nefunkční školní návyk a odolejte pokušení se nejdříve podívat na vysvětlení a pak teprve dělat cvičení. Nejde tady o to, jestli budete mít vše správně, ale jestli si váš mozek bude umět vytvořit z pravidel šablonku pro automatické použití při mluvení.
Studujte 20 minut.
Udělejte si nejdřív cvičení, abyste si zaktivovali paměť a připravili v mozku prostředí na zápis informací.
Cvičení 1
Doplňte správné osobní zájmeno.
- My brother is a doctor. → He is a doctor.
- I like my brother. → I like him .
- These men are my colleagues. → They are my colleagues.
- I like my colleagues. → I like them .
- Lucy is a marketing specialist. → She is a marketing specialist.
- I go jogging with Lucy every morning. → I go jogging with her every morning.
- The table is new. → It is new.
- I don’t like the new table. → I don’t like it .
- My name is Sonia. → I am Sonia. (JÁ)
- I think English is easy. → English is easy for me . (PRO MĚ)
- Your name is John, right? → You are John, right? (TY)
- Do you think English is easy? → Is English easy for you ? (PRO TEBE)
- Me and my husband love travelling. → We love travelling.
- Could you help to me and my husband, please? → Could you help us , please?
- Do you and your children live in Prague? → Do you live in Prague?
- This is a present for you and your children. → This is a present for you .